Ce triptyque permet d'illustrer le processus artistique développé par SCOWCZA : le premier tableau, 100% numérique, représente la structure purement géométrique d'une arborescence végétale.
Ce second tableau met en évidence la dimension énergétique qu'apporte la couleur :
Enfin le troisième tableau est également construit sur la structure numérique, mais c'est le geste du peintre qui amène cette fois-ci la sensibilité :
"Le végétal a sa peau, et c'est son écorce, il a sa tête et sa chevelure, ce sont ses racines, il a sa physionomie et ses sens, il a sa sensibilité aussi, de telle sorte que, si on le blesse, il meurt."
D'après Paracelse
The sudden stop of all activities during the confinement period made us more aware than ever of the extreme brittlness of our societies, and of their constructions.
This series of 15 clip-frame paintings express the cyclic character of such unforeseeable collapses, that should accordingly be rather considered as opportunities to start again and build.
Explosive mixture made of the implosion of structures that their complexity has driven too brittle, the tearing of posters, as a symbol of plethoric informations that are so fragmented that we just memorize some isolated words, and pictures from jobsites that express energy, that is necessary to carry on building without despondence...
AS A PRESENT FOR OUR COLLECTORS, ALL THE CLIP-FRAME PAINTINGS OF THE SERIES MAY NOW BENEFIT FROM AUGMENTED REALITY !